Gyorskeresés

Ország:

Feliratkozás hírlevélre

Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Az Ön címe:

Gyakran Ismételt Kérdések

Hogyan jelentkezhetek a Bravo Travel Utazási Iroda által kínált utazásokra?
A jelentkezés legegyszerűbb módja, ha az utazás leírásánál található Ajánlatkérőlapot kitölti, ahol feltünteti a kiválasztott szálloda nevét is. Fontos, hogy az útlevélben szereplő pontos neveket adja meg, mert a repülőjegyek ezekre a nevekre lesznek kiállítva, módosításuk költséges, vagy nem módosítható. Ügyintézőink felveszik Önnel a kapcsolatot a regisztrációtól számított 48 órán belül.

Az Utasok adatai részhez mindent meg kell adnom?
Lehetőleg igen. Gyermek esetében mindenképpen szükségesek a születési dátumok, mert a kedvezményeket nem tudjuk nélküle megadni. Illetve amennyiben az Utazók között külföldi állampolgár van (vízum kötelesség ellenőrzése miatt) a nemzetiség megadása mindenképpen szükséges.

Bármennyi foglaláskérést küldhetek?
Amennyiben több ajánlat is meg tetszik és még nem tudnak dönteni, küldje el mind a két- három útra is a kérését, hogy a helyeket letudjuk kérni, de kérem, tüntesse fel, hogy komoly érdeklődés. Ha több információra van szüksége az utazást illetően, inkább keressen bennünket a megadott e-mail, vagy telefon elérhetőségeinken.

Önöknél is betudom foglalni ezt az utat?
Nekünk elküldik, mi pedig összegyűjtjük az összes magyar  illetve a legnagyobb osztrák és német utazási irodák ajánlatait. Így bármely utat, bármely szervezőtől lefoglalhat nálunk is ugyanazon az áron, természetesen a lehetséges kedvezményekkel!

Mi történik a foglalás elküldése után?
A foglalás megérkezése után ellenőrizzük a szabad férőhelyeket és a beérkezéstől számított legfeljebb 48 órán belül írásban visszaigazoljuk Önnek az utazást. A visszaigazolást e-mailben küldjük. A visszaigazolás tartalmazza az út pontos árát, indulási időpontját, és minden az utazással kapcsolatos fontos tudnivalót. A visszaigazolás megérkezése után Önnek be kell fizetnie a részvételi díj előlegét 24 órán belül. Az előleg az indulástól számított 30 napon túl a teljes összeg 40%-a, az indulástól számított 30 napon belül már a teljes részvételi díj. A visszaigazoláson a fizetési határidőkről és fizetendő részletekről pontos kimutatást talál. A megrendelés csak a részvételi díj beérkezésével realizálódik.

Hogyan tudom befizetni a részvételi díjat?
A visszaigazolásunk mellékleteként küldött díjbekérő alapján az utazási díjat átutalhatja CIB számlánkra, illetve befizetheti közvetlenül a CIB Bank fiókban a számlánkra.
   
Számlaszámunk az átutaláshoz: 10700488 - 44781503 - 51100005.
CIB Bank fiókban személyes befizetéshez: Bravo Travel Kft.            0048 - 447815 - 511.

A megjegyzés rovatba kérem, tüntesse fel saját nevét és az általunk küldött díjbekérőn szereplő számlaszámot! Az átutalásról igazolást kérünk az átfutási idő miatt.

Mikor kell fizetnem?
A foglalást visszaigazoló levelünkben pontosan benne lesz mennyit, és meddig kell fizetni. A díjbekérőnk megérkezése után 24 órán belül kell átutalni az előleget, vagy már a teljes részvételi díjat, amennyiben közeli az indulás időpontja. Általában indulást megelőző 1 hónapon kívül 40% az előleg mértéke, 1 hónapon belül a teljes összeget kell fizetni.

Fizethetek-e Üdülési Csekkel külföldi utazást?
Nem. Az Üdülési Csekk a belföldi utazást hívatott népszerűsíteni. Az aláírt, jogosult névre szóló Üdülési Csekkel lehet fizetni a belföldi szálláshelyeinket. A lejárati időn belül kell felhasználni.

Mikor véglegesítik a foglalásomat, mennyi idő telik el?
A részvételi díj (előleg, vagy teljes összeg) megérkezése után véglegesítjük a foglalást. Fontos, hogy az utazási feltételeket, díjbekérőt illetve az utazási szerződést aláírva vissza kell hozzánk juttatni.

Mikor kapom meg az utazáshoz szükséges dokumentumokat?
A teljes részvételi díj befizetését követően, az indulást megelőző egy héten belül adjuk át, juttatjuk el Önhöz az utazáshoz szükséges dokumentumokat. Repülős utazásoknál irodánktól egy részvételi jegyet kap (voucher) és induláskor a repülőtéren jut hozzá repülőjegyéhez és a megrendelt biztosításokhoz. Kérése szerint juttatjuk el Önhöz, postai úton, e-mailben vagy faxon.

Mit tartalmaz a részvételi jegy?
A részvételi jegy tartalmaz minden fontos információt, menetrendet, találkozók idejét, visszautazás idejét, tartalmazza a lefoglalt szolgáltatásokat. Kérjük, figyelmesen olvassa el!

Mikor kapom meg a részvételi jegyet?
Utazás előtt, 3-5 nappal, a tájékoztató e-mail szerint, melyet akkor küldünk ha, a teljes összeg fizetve van.
Nászajándékba szeretnék adni egy utat az ifjú párnak, de nem tudom, hova utaznának szívesen. Mi erre a megoldás?
Adjon ajándékba  Bravo Travel Utazási Utalványt, így az ajándékozottak dönthetik el hova és mikor utaznának szívesen.

Hogyan értesülhetek a legújabb ajánlataikról?
Ha naprakészen szeretne értesülni az akciós nyaralásokról, akkor javasoljuk, hogy iratkozzanak fel hírlevelünkre vagy rendszeresen keressék fel irodánk weboldalát, mely napra készen frissítve van új utazási lehetőségekről.

Mire jó az útlemondási biztosítás?
Ha az utas betegség, baleset vagy káresemény miatt nem tud az utazáson részt venni, a biztosító megfizeti az utas kárának a biztosításban meghatározott mértékét. Az akadályoztatás okának és a bizonyítás módjának részleteit a biztosítási szerződés tartalmazza. A sztornó biztosítás megkötése kötelező.

Mit kell tennem, ha már véglegesített foglalásomat betegség miatt le kell mondanom?
A lehetőségekhez képest, a lehető legrövidebb időn belül értesíteni kellene munkatársainkat, hogy a szükséges lépéseket megtehessük, hiszen a szerződési feltételekben foglalt lemondási határidők alapján kötbéres az út, így minden nap számít.

Mi történik akkor, ha menetközben, valamelyik utastársaim adatai megváltoznak, vagy később veszem észre, hogy nem jól adtam meg?
Mindenképpen jelezni kell felénk, ha ez az Utazó nevében vagy születési dátumában található. A pontos útlevélben szereplő nevek alapján állítjuk ki a repülőjegyet, ha ebben változás van, vagy hiba, akkor az utazás elmaradásához is vezethet. A kedvezményeket sok esetben a születési dátum alapján adjuk. A módosítás költségbe is kerülhet.

Mit jelent a Sun Club, Mangó klub és Mackó Klub megnevezés?
Animációs programok, olyan szolgáltatások, melyek nagyon megkönnyítik, és családbaráttá teszik a magyar családok bizonyos külföldi szállodában tartózkodását, a gyerekek részére játszószoba áll rendelkezésre magyar nyelvű felügyelettel. Míg ők a fiatal animátorokkal játszanak, addig a szülők felhőtlenül pihenhetnek. Délután a szervezők közös programokkal szórakoztatják a családokat: színpadi előadások, játékok, vizitorna, sportjátékok és mindez plusz költségek nélkül.

Mikor indul a repülőgépem?
A teljes részvételi díj befizetése után elküldjük Önnek a részvételi jegyet (vouchert, vagy e-ticketet). A pontos és érvényes indulási és érkezési időpontok ott lesznek feltüntetve. A menetrend mindig tájékoztató jellegű. Az indulás idejének rövid időn belüli megváltoztatása / olykor néhány órával az indulás előtt/ vagy a repülőgép késése az utóbbi években szokásos dolog. Ezt nem csak az időjárás okozza, hanem főleg a légi folyosók túlzsúfoltsága. Az utazási irodák maximális mértékben igyekeznek kizárni ezeket a zavaró hatásokat, és ilyen esetekben kérik az Önök megértését.

Mekkora lehet és hány kiló a poggyászom?
Minden utazó ügyfél jogosult kézi és feladott poggyászának elszállítására a légitársaság által meghatározott súlyig, (általában 20 kg). A túlsúlyos poggyászra általában illeték kerül kiszámlázásra. A kézi poggyász (általában 6 kg lehet) nem tartalmazhat a nemzetközi előírások alapján, biztonsági okokból olyan tárgyakat, amelyeket veszélyes besorolásúak lehetnek. Ha a kézi poggyászban ilyen veszélyes tárgyakat találnak a repülőtéri alkalmazottak, jogukban áll azokat elkobozni és megsemmisíteni. A manikűrkészletben lévő ollóra, késre, gyufára, aeroszolos flakonokra hívjuk fel a figyelmet. A poggyászt javasoljuk bebiztosítani lopás és sérülés esetére. Terjedelmes poggyász / kerékpár, vízisí/ szállítását már az utazás megrendelésénél az utazási irodában be kell jelenteni, az ilyen sporteszközök szállítása általában pótdíjért történik. Biztonsági okokból a fentebb említett tárgyakat nem lehet szállítani a transzfer célra kirendelt autóbuszokkal. A megfelelő szállítóeszköz az utas költségére van bebiztosítva. Költségtérítés ellenében az utazási iroda is gondoskodhat az elszállításról. Erre a fuvarozásra azonban nem vonatkozik az utazási biztosítás, így az utazási iroda nem vállal felelősséget a szállított tárgy esetleges károsodásáért.

Miért olcsóbb charterrepülővel utazni?
A charter repülőgép tulajdonképpen bérelt járatot jelent, ahol nem a légitársaságok értékesítik a repülőjegyeket, hanem azok az utazási irodák, amelyek - többnyire a teljes szezon idejére - kibérelik a repülőgépet akár egymaguk, akár több irodának továbbadva a helyeket. Az irodák többnyire csomagban, azaz a szállásokkal együtt értékesítik a jegyeket. Az utazás időtartam a járatok menetrendjéhez kötött, azaz többnyire 7, vagy 14 napos üdülésben kell gondolkodni, ennél rövidebb időszakra nem tudjuk igénybe venni a chartergépeket. A járatok szinte kizárólag turistaosztállyal üzemelnek.
Ezek a gépek közvetlenül a nyaralóhelyekre közlekednek, így nem kell bajlódni az átszállással, ráadásul sokszor olyan helyekre is eljuthatunk velük, ahová menetrendszerinti gépekkel csak egyáltalán nem, vagy csak nehezen és drágán tudnánk repülni. A gépet bérlő utazási irodáknak, amennyiben marad szabad kapacitása a repülőn, akkor a rendelkezésre álló helyeket értékesíti kedvező áron, ugyanis az utasok létszámától függetlenül ki kell fizetni a repülőgép bérleti díját. Ezért a gép indulása előtt néhány nappal piacra dobják a kedvező árú, olcsó charterjegyeket és önmagukban, akár szállás nélkül is értékesítik azokat. A chartergépekre szóló repülőjegy árak általában olcsóbbak a hagyományos repülőjegyeknél, de ahhoz, hogy sikeresen lefoglaljuk a helyeket, szinte folyamatosan kell tájékozódnunk. A legtöbb utazási iroda ugyanis nem hirdeti külön ezeket a jegyeket, mivel az ő érdekük, hogy csomagban, szállással együtt tudják eladni. Az idei szezonban egyébként az alábbi helyekre indulnak charterjáratok Magyarországról: Antalya (Törökország), Burgasz (Bulgária), Heraklion (Kréta), Korfu, Rodosz, Kos, Larnaca (Ciprus), Bugibba (Málta), Monastir (Tunézia), Mallorca, Tenerife (Kanári-szigetek) és Hurghada, Sharm el Sheikh (Egyiptom).

A gyógyszereimet hogy vigyem fel a repülőre?
Az első és legfontosabb szabály, hogy utasforgalomban veszélyes áru szállítása tilos!

Gyógyszerek és egyéb orvos által felírt készítményekre (inzulin, folyadék, stb.) nem kell külön engedély, de csak az utazáshoz és a tartózkodáshoz elegendő készítményt érdemes magunkkal vinni, betartva az általánosan elfogadott elveket!

Fémbeültetés és pacemaker alkalmával sem kell engedélyt kérni, de utasbiztonsági átvizsgálás előtt érdemes szólni a ott szolgálatot teljesítőknek, főleg pacemaker esetében! 

A biztonság kedvéért, elkerülendő a félreértéseket, érdemes az orvostól, vagy a kezelést végzőtől egy írásos (angol nyelvű) dokumentumot kérni az utazás előtt,  hogy az utasnak szüksége van az adott gyógykészítményre az utazás ideje alatt!

A légitársaságok, a tranzit országok és a célállomások előírásai és szabályai eltérőek lehetnek, ezekről indulás előtt érdemes tájékozódni!

Miért célszerű utazási biztosítást kötni?
Az esetleges gyógykezelés költsége akár a nyaralás ötszöröse is lehet. A nyaralók csaknem ötödét éri baleset vagy betegség külföldön. A gyógykezelés költsége esetenként akár a nyaralás ötszöröse is lehet. Különösen, ha rossz biztosítást választ a tapasztalatlan turista. A külföldön történő gyógyászati beavatkozások árlistáját a műtétek és a fogászati kezelések vezetik.  Ezek a legtöbb kelet - európai számára Amerikában, Ausztráliában és Nyugat - Európában szinte megfizethetetlenek, a többi földrészen pedig egyáltalán nem biztonságosak. Az EU- kártya illetve a bankkártyához igényelhető kiegészítő biztosítás, de az utazókat még ezek használata mellett is könnyen érheti meglepetés, ezért mindenképp javaslom az utasbiztosítás megkötését utazási irodánkban.
Baleset-, Betegség-, Poggyászbiztosítás
Az utasbiztosítást utazási irodában, vagy online is megkötheti, viszont fontos, hogy az utazást megelőzően kell megkötni. Külföldön a kórházi kezelés nagyon drága, ezért is érdemes megkötni az utasbiztosítást, mert ez esetben a biztosító finanszírozza. A biztosítót éjjel-nappal utol lehet érni segítségkérés esetén, tolmácsot biztosítanak, ha kell, megszervezik a kórházi ellátást, illetve ha kell a hazaszállítást is. Azonnal hívni kell a biztosítót bármilyen káresemény, vagy betegség esetén. Segítséget nyújt az utasbiztosításunk az alábbi esetekben, melyek bárhol, bármikor, bárkivel előfordulhat:
Megbetegedés
Véletlen betegség, balesetesetén, idegenvezetőnek, majd a biztosító Assistance szolgálatát kell hívni.
Útlevél eltűnése, bankkártya elvesztése
Érdemes a bankkártya számát és a bank éjjel-nappal hívható telefonszámát feljegyezni, hogy a kártya elvesztését rögtön betudjuk jelenteni és így gyorsabban letudja tiltatni a bank.
Az útlevél eltűnését haladéktalanul jelenteni kell az országban működő magyar nagykövetségen vagy konzuli hivatalban.
Szervezett út esetén a telepített idegenvezető segítségét is kell/lehet igénybe venni.
A biztosítónak mind a kártya, mind az útlevél eltűnését érdemes bejelenteni.
Poggyász elvesztése, sérülése, késése
Szervezett út esetén szintén forduljunk először az idegenvezetőhöz, majd hívjuk a biztosítót, amennyiben egyénileg utazunk, akkor a szállodában jelezzük az eltűnést. A repülőtéren jegyzőkönyvet kell felvenni, ha a repülőút alatt történt a káresemény.
Érdemes előrelátónak lenni, ez nem kidobott pénz! A biztosítási kötvényt biztonságos helyen kell tartani.  A segélyhívó assistance telefonszámot pedig nem árt a mobilunkba elmenteni.

Bőröndkár bejelentése esetén szükséges dokumentumok:
repülőtéren felvett jegyzőkönyv, repülőjegy, bőröndcímke, hivatalos jegyzőkönyv a bőrönd javításának becsléséről, hogy milyen mértékű a kár, beszállókártya, a károsult bankszámla adatai (bankszámla szám, IBAN kód, SWIFT kód, a bank neve és címe).

Mit érdemes tudni a Bravo Travel utazási utalványról?
Az utalvány felhasználható a nálunk lefoglalt bármely hazai utazásszervező útjára, kül- és belföldi utazásra és repülőjegy vásárlásra. Az ajándékozott döntheti el, mikor utazik, és hol tölti el szabadságát. Az utazási szolgáltatás igénybevételekor az utalvány összegével csökkentjük a befizetendő összeget. Utazási utalványát Interneten is megrendelheti, úti célját megválaszthatja, és otthonról vagy akár munkahelyéről egy gombnyomással a fizetést átutalással is elintézheti.

Mi az a lekérés?
Abban az esetben, ha az utazásszervező számára nincs több fixen lekötött szoba, szállás vagy repülőhely, előfordulhat, hogy irodánk csak lekéréssel tudja a foglalást megvalósítani. Ekkor nem tudjuk azonnal megmondani, van-e még hely az adott útra, csak a foglalással egybekötött lekérést követően tudunk információval szolgálni. A lekéréshez min. 40% előleg (vagy 30 napon belül a teljes részvételi díj) befizetése szükséges. Az átfutási idő 1-3 munkanap, a külföldi partnertől függően. Amennyiben a lekérés eredménye sikeres, úgy a szükséges helyek foglalása megtörténik, és a további teendők a hagyományos foglalás lépéseivel egyeznek meg. Ha már lekérésre se lehet helyet biztosítani, az utas által megjelölt további utakra indítjuk a lekérést az utas tájékoztatásával egyidejűleg. Amikor a fennmaradó alternatív lehetőségek végére értünk és nem történt sikeres foglalás, a befizetett összeget maradéktalanul visszafizetjük az utasnak a lehető legrövidebb időn belül. Felhívjuk figyelmét, hogy a lekérés pozitív eredménye esetén a foglalás véglegesnek tekinthető, attól elállni csak az utazási szerződésben foglaltak szerint lehet!

Kapok-e visszajelzést, ha az átutalás megérkezett?
Természetesen minden esetben jelezzük e-mailben, ha az előleg vagy a teljes részvételi díj megérkezett.

Utazási katalógusokat, ajánlatokat bújva előfordul, hogy olyan kifejezéseket találok, melyek magyarázatra szorulnak. Összegyűjtöttünk néhány ilyen kifejezést:

Last minute: Az elutazás előtti utolsó napokban meghirdetett akció a kimaradt helyekre. Általában kedvezőbb árat foglal magában, mint a katalógusban feltüntetett árak. Hátránya, hogy minőségileg előnytelenebb ajánlatot jelenthet (pl: szobánk az étterem mellett lesz, esetleg a legfelső emeleten a lift nélküli szállodában…). Természetesen akár az is kiderülhet, hogy szerencsések voltunk és ideális nyaralásunk volt kihagyhatatlan áron.
Csillagtúra: Kirándulás, mely során fix szálláshelyünkről több kirándulást, városlátogatásokat teszünk a környéken. Majd megtett útvonalunkat épp csillagalakban jelölhetnénk be a térképen.
Egyágyas felár: Pluszban fizetendő összeg, abban az esetben, ha a kétágyas szobában csak egy személy kerül elhelyezésre.
Rövidítések:
BBP: a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítás.
ÖE: önellátás,
EN: ellátás nélkül,
FP: félpanzió (reggeli és vacsora),
TE: teljes ellátás (reggeli, ebéd, vacsora),
AI: all inclusive (teljes ellátás szabadszedéssel és a hotel bárjában is ingyenesek a helyi italok),
UAI: Ultra all inclusive (all inclusive szolgáltatás kiegészítve azzal, hogy az import italok egy részét is térítésmentesen fogyaszthatják).
TN: tengerre néző szoba (egyes esetekben nem szemben csak részben pl: a szomszédos szállodák között megpillantható a tenger egy kis részlete - némely katalógus ezt RTN rövidítéssel jelöli)
PN: partra néző szoba (szobánktól a szárazföldet fogjuk látni)

Hírlevél feliratkozás
A hírlevél feliratkozást csak a név és cím megadásával tudjuk elfogadni!
Hírlevelünkről gyorsan és egyszerűen leiratkozhat.
Kapcsolódó anyagok: 2008. évi XLVII. tv. - a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról (Fttv.) 2008. évi XLVIII. tv. - a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.)


Kérdezzen nyugodtan akár hétvégén is ügyeleti mobilunkon! +3630/970-8573

Kiemelt ajánlataink